ࡱ> )`bjbj4J@,43>   3333333$t4h6'3Q,,,'3x3$$$,R3$,3$$1h2  ,-~T13303 27"7 2272,,,$,,,,,'3'3$ ,,,3,,,, $  Formy a nsledky psychickho trn, zneu~vn a zanedbvn zdroj:  HYPERLINK "http://www.nicm.cz/formy-a-nasledky-psychickeho-tyrani-zneuzivani-a-zanedbavani" http://www.nicm.cz/formy-a-nasledky-psychickeho-tyrani-zneuzivani-a-zanedbavani. Sta~eno dne 17. 7. 2013 PY iny, projevy a dosledky Je znmo, ~e lid, kteY byli v dtstv trni a zanedbvni, maj tendenci chovat se podobnm zposobem ke svm dtem. Mnoz rodi e, kteY se dopouatj psychickho (emocionlnho) trn, maj depriva n zkuaenost z dtstv. Nedok~ svm dtem vytvoYit spolehliv citov zzem, proto~e sami ~dn nepoznali. Mnoz z tchto lid si neuvdomuj, ~e se ke svm potomkom nemus chovat stejn, jako se rodi e v dtstv chovali k nim. Jin dospl podvdom hledaj cel ~ivot nkoho, kdo by mu nepoznanou (nebo ztracenou) rodi ovskou (partnerskou) lsku nahradil. Takovou kompenzaci pak mohou neoprvnn o ekvat od svch dt. Jin rodi e do svch potomko promtaj vlastn nenaplnn sny a touhy, ani~ by brali v vahu pYn i skute n kompetence dtte. PYlia dominantn a~ autoritativn osobnost vychovatele vede k potla ovn svobody dtte a ~douc emancipace od rodiny. Vrazn introvertn zamYen rodi  mo~e mt pot~e s komunikac a vytvoYenm citovho pouta k dtti. Pachateli psychickho trn mohou bt vedle rodi o i dala pYbuzn, u itel nebo vychovatel. Psychick nsil vykonvan na dtech mo~e mt rozn formy. K nejnpadnjam z nich patY: ast nadvky, poni~ovn, zesmaHovn, pohrdn, kYi en nebo opakovan vbuchy, vyhro~ovn, clen vyvolvn strachu u dtte, odmtn, zavrhovn, ignorovn, pYehl~en, vydrn, manipulace, neustl srovnvn s spanjam sourozencem i nepYimYen vychvalovn cizch dt, nerespektovn soukrom dtte (pYehnan kontrolovn), odeprn pochvaly i ocenn, pYet~ovn dtte domcmi povinnostmi i p  o sourozence, kladen nerealistickch po~adavko na dt (v oblasti zjmov, studijn apod., v n nespokojenost s vkony dtte), nsiln izolace (brnn dtti ve styku s rodi i, kamardy, pYbuznmi apod.) neustl neadekvtn obviHovn dtte, vystavovn dtte zva~nm domcm konfliktom, vtla ovn dtte do role dosplho (osaml rodi  hled v dtti psychickou oporu: vy~aduje, aby naslouchal jeho problmom; vnucovn role smr ho soudce mezi rozhdanmi rodi i apod.), nepYimYen psychick zt~ v souvislosti s rozvodem (zatahovn dtte do konflikto mezi rodi i, zneu~vn dtte jako  svdka , zskvn dtte na svou stranu a jeho negativn ovlivHovn proti druhmu rodi i, brnn ve styku dtte s druhm rodi em), nedostate n zjem o dt z dovodu vysok zamstnanosti rodi o (mnohdy pYes vysok materiln nadstandard ~ivota dtte), finan n odmny dtti za pomoc v domcnosti (dt nebv ocenno smvem, podkovnm i pochvalou, nbr~ penzi; neu  se, ~e vzjemn pomoc v rodinnm kruhu je pYirozen); obecn celkov nedostatek i pln absence projevo lsky k dtti (rodi  se na dt nikdy neusmje, nehlad ho, nedotk se ho, nelb ho), chpn dtte jako pouhho konzumenta: jde o pYstup konzumn spole nosti, kter podporuje spotYebn hodnotov orientace dtte; (prozkumy v SRN odhalily, ~e okolo 75 % rozhodnut pYi nkupu zbo~ v obchod in dti; bylo tak zjiatno, ~e ka~d tYet dt se identifikuje s dtmi z reklamy). Emocionln trn se mo~e skrvat i za povodn pozitivn mnnm jednnm: pYehnan ochraHovn dtte pYed nepYjemnmi zkuaenostmi (dosledkem je oslaben schopnost dtte odolvat psychick zt~i a bojovat s obt~emi, resp. nau en bezmocnost), krajn liberln vchova (dti, kterm nejsou vymezeny hranice, maj sklony k egocentrick orientaci). V tomto kontextu pYipomeHme, ~e k nejzva~njam poruchm komunikace v rodin patY tzv. dvojit vazba (double bind). Jde o patologickou formu komunikace zalo~enou na nesouladu slovnho a mimoslovnho projevu (lidov Ye eno  lovk nco jinho Yk a nco jinho dl ). Nkdo napYklad sdluje nepYjemnou vc a pYitom se usmv. Matka Yk dtti:  Mm t rda a sou asn jej od sebe odstrkuje. Je-li dvojit vazba normou v rodinn komunikaci, velmi negativn se odr~ v emocionlnm vvoji dtte. Dala vznamnou poruchu v komunikaci pYedstavuje manipulace. Znamen jednn, v nm~ se manipultor sna~ ovlivnit druhho pomoc skrytch, nepYmch manvro tak, aby druh dlal nco, z eho m manipultor zisk; jde o nepYm a nenpadn vnucovn jeho vlastn vole. to  na city, svdom, odvolv se na morlku a blaho druhch nikoliv vlastn (napY. vrok  Kdybys m ml rd, udlal bys to pro m , apod.).  Zajmav vsledky pYineslo aetYen Nrodnho vzkumnho tmu prv dtte v devadestch letech na reprezentativnm vzorku dt 12-14 let a jejich u itelo. Clem prozkumu bylo zjistit nzory na vztah mezi proklamovanmi a dodr~ovanmi dtskmi prvy ve akole a v rodin. Nejvta deficit byl odhalen v oblasti sebeur ujcch prv: nedostate n respektovn nzoro dtte a nemo~nost tyto nzory projevit. Dti se ct bt zesmaHovny a poni~ovny dosplmi, pocieuj nedostatek tolerance, jedn se s nimi jako s  nesvprvnmi . Dt je stle pojmno jako cenn objekt ochrany a p e, nikoliv jako subjekt. V prostYed rodiny se tyto problmy projevuj v nerespektovn nzoru zejmna pokud jde o mo~nost volby ~t s tm rodi em, se kterm by po rozvodu rodi o ~t chtly, o volbu povoln a dala vzdlvac drhy, o to, ~e jejich nzory nejsou brny v~n. Se stejnm zmrem realizoval Institut dt a mlde~e M`MT ve druh polovin devadestch let anketu mezi dtmi, pedagogy a ostatn veYejnost (nereprezentativn vzorek). Nejvta nedostatky v naplHovn mluvy o prvech dtte byly spatYovny v nedostate n ochran dt z rozvrcench rodin a ve apatn legislativ a v praxi pYi zabezpe ovn alternativn p e o dt a v rozvodovm Yzen. Dotzan dti uvdly, ~e se nect bt brny dostate n v~n, ~e jejich nzory nemaj relnou odezvu. TmY 30% dt uvedlo, ~e doma nemo~e bez obav Yct svoj nzor. (Zdroj:  HYPERLINK "http://www.detskaprava.cz/soubory/zaverecna_zprava_IDM.pdf" \t "_blank" http://www.detskaprava.cz/soubory/zaverecna_zprava_IDM.pdf ) NkteY autoYi rozdluj emocionln trn a zneu~vn do tyY typo: Odmtn: dtti je roznmi zposoby dvno najevo, ~e je ne~douc, nechtn, ~e nem ~dnou hodnotu; Ignorovn: rodi e nereaguj na potYeby dt, nedvaj dtti najevo sv city, nevamaj si ho, neukazuj nklonnost, pYesto~e dt maj rdi; v tomto pYpad je sice rodi  fyzicky pYtomen, emocionln je pro dt nedosa~iteln; Terorizovn: rodi e k dtti projevuj negativn vztah: zesmaHuj ho, trestaj, kladou na nj neadekvtn po~adavky, vyhro~uj mu (opuatnm, zabitm, zmrza enm); Izolovn: dtti je brnno v zapojen do skupiny vrstevnko, ve hYe i adekvtnm trven volnho asu, je zavrno doma v mstnosti bez stimulace.  Pracovnci Sdru~en Linka bezpe  uskute nili v letech 2001-2003 reprezentativn vzkum s nzvem Retrospektivn studie fyzickho a psychickho trn v dtstv u dospl populace R. Zkouman vzorek zahrnoval osoby ve vku od 18 do 44 let. Nkter dole~it pas~e si dovolme odcitovat. Pro ely vzkumu vymezili autoYi psychick trn jako ubli~ovn ze strany rodi e i jin dospl osoby formou opakovanho odmtn, poni~ovn, zastraaovn, nepYimYenho omezovn, izolovn od kontaktu s jinmi osobami, vyu~vn pro vlastn prospch, u en nzorom a chovn, je~ odporuj zkonom i obecnm mravnm normm, neposkytovn citov odezvy a vystavovn nsil i zva~nm konfliktom doma. Asi 70 % respondento uvedlo, ~e byli v dtstv i mld opakovan vystaveni nkter z forem psychickho trn. Zbvajcch pYibli~n 30 % respondento konstatovalo, ~e ~dn z forem psychickho trn opakovan vystaveni nebyli. Je vaak nutno dodat, ~e respondenti asto vyjadYovali nzor, ~e uveden formy sice podle pravdy ozna ili, avaak do tto chvle je nepova~ovali za trn, nbr~ je vnmali jako vchovnou praktiku a zaslou~en trest za sv pYestupky. K nej astji uvdnm formm psychickho trn patYily (daje jsou zaokrouhleny): chovn dosplho vyvolvajc pocit zbyte nosti a mncennosti (64%), pocit, ~e dospl nebere dt na vdom (60%), znehodnocovn myalenek a pocito dtte (48%), poni~ovn (39%), omezovn v kontaktu s kamardy nebo jinmi blzkmi osobami|F H J   X .8|$p:6tvHv*"t j #x#b$$2%h40JCJaJh4h40J5CJaJh4h45CJaJh4h4CJaJh4h40JCJaJ#jh4h4CJUaJjh4CJUaJh4CJaJh4h4CJ aJ 6| X |$6v~~~~~~~$ & Fd@-DM ^a$gd4$d@-DM a$gd4$d@-DM a$gd4$ & Fd@-DM ^a$gd4$d@-DM a$gd4$-DM a$gd4v~ n"#b$2%")X,\,$d@-DM a$gd4$ & Fd@-DM ^a$gd4$d@-DM a$gd4$ & Fd@-DM ^a$gd42%%% )")))V,X,Z,\,.//1133 50626777>8@8888J9L9\9:.:;<6=H=d>f>h>*??CCĻĻĻĻĭĭğ}rĵĻh4h4CJaJjh4CJUaJh40JCJaJh4h45CJaJh4h45 h40Jjh4U h40Jh40J5\h4j)h4CJUaJh40J5CJ\aJh4CJaJh40J6CJ]aJh40JCJaJ,\, 13r42678L9:;6=d>h>@CtGYpZR]`Tcf$ & Fd@-DM ^a$gd4$d@-DM a$gd4$d@dd-DM [$\$a$gd4C\DDDHbHdHHHHIVIdIzIIJXXXrX~XXX2Y>YYZ6Z8ZjZLiNi`ibiii$j&j*j,jjjk k$k&kkkXlZl`lbldlllnnqrrrrr&sFttRuuuuܺܰܰܰܰܰܰh40JCJaJjah4CJUaJh40JCJaJjh4CJUaJh4CJaJ h4h4U h40Jh40J5\h4E (30%), nadvky, vulgrn oslovovn ze strany dosplho (28%), opakovan vysmvn se dtti (27%), pocity strachu i hrozy vyvolan chovnm dosplho (22%), opakovan lhostejnost dosplho k dtti (22%). Za povodce psychickho trn v dtstv lze nej astji ozna it otce, matku a u itele nebo vychovatele. Otcov byli nej astji ozna eni jako osoby, kter neberou sv dt na vdom, dle pak jako osoby, kter dtti opakovan nadvaly nebo pou~valy vulgrnch vrazo, osoby opakovan lhostejn a osoby, ze kterch m dt strach nebo hrozu. Matky nej astji pYedstavovaly zdroj opakovanho omezovn kontakto svch dt s kamardy a nepYimYenho omezovn aktivit dt. Podrobnja analza signalizuje, ~e u itel a vychovatel se vznamnou mrou podlej na traumatizaci dt. Jsou tmi, kdo nej astji s dtmi hovoY tak, ~e si pYipadaj mncenn a zbyte n; dti se ve styku s nimi ct pon~en. Jednn, znehodnocujc myalenky nebo pocity dt, je ze strany u itelo a vychovatelo tmY stejn ast jako ze strany otco. Objevily se vznamn rozdly ve vpovdch mu~o a ~en. }eny vznamn astji ne~ mu~i ozna ovaly matku jako povodce psychickho trn u tchto forem: chovn znehodnocujc jejich myalenky a pocity, chovn, v dosledku kterho se opakovan ctily pon~en, a vyu~vn v ciz prospch. Mu~i zase astji uvdli u itele a vychovatele jako ty osoby, kter opakovan znehodnocovaly jejich myalenky nebo pocity. Bylo zjiatno, ~e vskyt psychickho trn je nejni~a v pYedakolnm vku, vrchol na druhm stupni zkladn akoly a pot kles. Po tek opakovanho psychickho trn kladli respondenti vtainou do obdob dochzky na prvn nebo druh stupeH zkladn akoly. V tomto obdob vce ne~ polovina dotzanch uvedla, ~e se poprv setkala s psychickm trnm. TmY 30 % dotzanch kladla tento po tek rovn~ do obdob pYed zahjenm povinn akoln dochzky. Pozdja za tek psychickho trn (po ukon en Z`) uvd jen mal st dotzanch. Konec opakovanho psychickho trn kladou respondenti jednozna n nejvce do obdob dosa~en plnoletosti a prvn (v nkterch pYpadech i ekonomick) nezvislosti na rodi ch. Toto obdob uvd tmY polovina dotzanch (Zdroje:  HYPERLINK "http://www.rodina.cz/clanek2660.htm" \t "_blank" http://www.rodina.cz/clanek2660.htm,  HYPERLINK "http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt" \t "_blank" http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt,  HYPERLINK "http://www.nasedite.cz/webmagazine/articles.asp?idk=202&ida=222" \t "_blank" http://www.nasedite.cz/webmagazine/articles.asp?idk=202&ida=222).  Hlavn riziko citovho trn spo v v tom, ~e je obt~n rozpoznateln okolm. PYesto~e nezanechv viditeln stopy, mo~e mt hlubok negativn dopad na duaevn vvoj dtte a v dosledku toho tak na osobn ~ivot a sociln vztahy v dosplosti. Vznamnou roli zde samozYejm hraj individuln dispozice jedince (napY. temperament). Nkter dti jsou senzitivnja a vnmavja ne~ ostatn; ur it jednn (napY. vulgrn nadvn) mo~e jedno dt hluboce zraHovat, pYi em~ jinho se vznamn nedotkne. Dopady psychickho trn na pro~vn a chovn dtte se lia podle intenzity, dlky trvn a podle vvojovho stupn rozvoje jeho osobnosti v dob, kdy k tomuto jednn dochz. Psychick trn s sebou pYina nsledky jak v psychosociln oblasti, tak v chovn dtte: tlesn, duaevn nebo citov opo~dn ve vvoji, neschopnost u it se ze zkuaenost, rozumov schopnosti dtte nebvaj dostate n vyu~vny, ve akole proto mvaj asto hora prospch, ne~ odpovd jejich skute nmu nadn, chud slovn zsoba, chyb potYeba komunikace v dosledku nedostate n stimulace a kontaktu s matkou- i jinou dovrn blzkou osobou, citov plochost, nedovYivost, impulzivita, afektivn vbuchy, npadn pasivita nebo naopak agresivita v chovn, vyjadYovn obav, ~e je nikdo nem rd, neustl strach z potrestn, nzk sebevdom nebo naopak nerealistick  vytahovn , tendence k sebeobviHovn, sebeubli~ovn, nepYimYen obavy z ka~d nov situace, neurotick projevy (kousn nehto, kroucen i vytrhvn vlaso, cucn prsto apod.), nepYimYen reagovn na bolest (dt hystericky reaguje pYi sebemenam podntu nebo naopak chov se, jakoby bolest vobec nectilo), vznik zvislost (na drogch), poruchy pYjmu potravy, deprese, dti bvaj astji nemocn, mvaj vce razo, vta sklon k obezit, znmky nejistoty ve vztazch s druhmi lidmi nebo neschopnost navazovat a udr~ovat pYtelsk vztahy s druhmi, celkov povrchn vztahy k lidem, nedostatek empatie, egocentrismus, nedovra k dosplm lidem, kteY se jim sna~ pomoci nebo se s nimi sna~ spYtelit, i naopak pYlian lpn na tchto lidech a projevovn a~ patetick vd nosti za ka~dou pozornost, vyhbn se kontaktu s rodinou (dt mlo pobv doma, asto trv as radji napY. v rodin svho kamarda), vzhledem ke sn~enmu sebevdom a mena schopnosti sebeprosazen se psychicky tran dti stvaj astji obt aikany, svm chovnm vyvolvaj nepYzniv dojem: nebvaj oblben mezi vrstevnky ani u iteli. Podle prozkumo negativn dosledky citovho strdn v dosplosti se nejvraznji projevuj pYedevam: !v oblasti profesn Lid s depriva n zkuaenost se vyzna uj neschopnost uplatnit pln sv intelektuln pYedpoklady. Maj sklony ke stYdn zamstnn nebo bvaj nezamstnan. Mnohdy pracuj na ni~a rovni, ne~ dosahuj jejich skute n schopnosti. asto se stvaj obt aikany na pracoviati. !v rovin partnersk a rodi ovsk U tchto osob se projevuje neschopnost navzat nebo udr~et pYijateln partnersk vztah. asto nemaj vobec nikoho blzkho; mnoz ~dn vztah ani nehledaj, proto~e se obvaj dala negativn zkuaenosti. Objevuj se tendence stt se obt psychickho trn v dalach vztazch. S vta pravdpodobnost emocionln traj nebo zanedbvaj sv dti. !v sociln oblasti Vyskytuj se problmy v mezilidskch vztazch. Tito lid bvaj obvykle hodnoceni jako sobe t, nestl, nladov a konfliktn. asto se dopouatj protiprvnho jednn.  Vsledky vae citovanho vzkumu Linky bezpe  dle ukzaly, ~e vznamn rozdly v pocieovn nsledko psychickho trn byly zjiatny na zklad analzy dle pohlav. Ukzalo se, ~e mu~i maj vznamn astji ne~ ~eny pocit, ~e na n psychick trn v podstat nemlo ~dn vliv. }eny naopak astji uvdj, ~e pocieovaly nebo pocieuj dlouhodob a trval nsledky. Respondenti, kteY uvedli, ~e pocieovali nebo pocieuj nsledky psychickho trn, jemu~ byli v dtstv i v mld vystaveni, byli dle po~dni, aby se pokusili tyto nsledky specifikovat. Ukzalo se, ~e obti psychickho trn nej astji trply nzkm sebevdomm (okolo 35%) a pocity mncennosti (asi 32%). Udvny byly t~ pocity smutku a deprese (zhruba 20%) a celch 14% dotzanch pocieovalo ast strach a zkosti. Jako dala pocieovan dosledky respondenti uvdli: citovou nestabilitu (skoro 10%), pYlianou zvislost na jin osob (asi 9%), problmy s u ivem ve akole (8%), opakovan vbuchy agrese i nsil (necelch 8%) a poruchy spnku (zhruba 6 %). Mn asto se dotazovan potkali s opakovanmi myalenkami na sebevra~du, zvislost na alkoholu a jinch drogch nebo poruchami pYjmu potravy. Vraznja rozdly ve vpovdch mu~o a ~en i dle jednotlivch vkovch skupin identifikovny nebyly (Zdroj:  HYPERLINK "http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt" \t "_blank" http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt). autor textu: Mgr. Jitka Hub kov zdroj:  HYPERLINK "http://www.zkola.cz/zkedu/zaskolou/socialnepatologickejevyajejichprevence/tyranizneuzivaniazanedbavanideti/psychicketyranizneuzivaniazanedbavani/pricinyprojevyadusledky/12641.aspx" www.zkola.cz,  HYPERLINK "http://www.detskaprava.cz" www.detskaprava.cz,  HYPERLINK "http://www.tyrane-deti.cz" www.tyrane-deti.cz  HYPERLINK "http://www.tyrane-deti.cz"  - pro M Jilemnice vlo~ila dne 17. 7. 2013 Jana Krofov fNi`ldlqrrFtRuuuzzz{{| |R|}}(dNRBf܌<j؍vx֒ؒܒޒ"$2꼶ꯥh40JCJaJ h4h4 h40Jjh4Uh4h4CJaJjh4CJUaJh4>*CJaJ h40Jh4h40JCJaJh4CJaJ@&zz{ |}r~f><f$ґ$d@-DM a$gd4$d@-DM a$gd4$d@dd-DM [$\$a$gd4$ & Fd@-DM ^a$gd4ґޒ$̕"$a$gd4$d@-DM a$gd4$-DM a$gd4$d@dd-DM [$\$a$gd424ДҔ֔ؔ&(LNRTȕʕ̕Ε "&ƻh4h "CJaJh4CJaJh4h4CJaJjh4CJUaJh4CJaJh40J6CJ]aJh40JCJaJjh40JCJUaJ21h:p4. A!"#$7% )DyK yK http://www.nicm.cz/formy-a-nasledky-psychickeho-tyrani-zneuzivani-a-zanedbavaniyX;H,]ą'cDdP  3 3"((DdP  3 3"((DdP  3 3"((DdP  3 3"((D@D NormlnCJ_HaJmHsHtHL`L 4Nadpis 1d8x@&5CJ$KH$\aJ$JA@J Standardn psmo odstavceZi@Z Normln tabulka4 l4a 0k@0 Bez seznamuNU`N 4Hypertextov odkaz7>*S*Y(ph(W`( 4Siln5\F^`F 4Normln (web)dd[$\$,o!, 4 submitted2:o2: 4abstractdd[$\$2X`A2 4 Zvraznn6]BV@QB 4Sledovan odkaz >*B* phJ@>,cbD[t;z?hU W  7 1,.9^ 24S!8"#%& ()0+2+-@.r.#////0G0f0000L112[22339445t556683888R:;<=o>>?@L@000 0000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  0  0  0  0  0 0 00 0 00000000000 0 0 0 0000000000000000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  0  0  0  0  0 0 0 0 0 0 000000000000000000>,cbD[t;z?hU W  7 1,.9^ 24!8"#%& ()0+2+-@.r.#////0G0f0000L112[22339445t56888R:;<=o>>?@L@%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%0!9%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00%00 082%Cu2%)+MPv\,f&zґ&(*LNO'EZ))**_****,+=;>k>>[?h?k???????@@J@XXXXXXXXXX _Hlt361816643 _Hlt361816644%%L@@@&&L@ $$//00m4z4@@L@=>+,bcabCDZ[st:;yz>?ghT U V W   6 7 01+/8:]_  14RS!!7"8"##%%&& (())/+2+--?.@.q.r."/#///////00F0G0e0f0000000K1L11122Z2[2223333849444 55s5t555666688283888Q:R:;;<<==n>o>>>\?h??????@I@L@>DE++//::^^33RS!!##%%&&(())2+2+555566183888R:R:;;<<==n>n>??@I@L@L@9\|lL4|]7>V)=l< RFXDd^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(pp^p`CJOJQJo(@ @ ^@ `CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(PP^P`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(pp^p`CJOJQJo(@ @ ^@ `CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(PP^P`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(pp^p`CJOJQJo(@ @ ^@ `CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(PP^P`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(pp^p`CJOJQJo(@ @ ^@ `CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(PP^P`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(pp^p`CJOJQJo(@ @ ^@ `CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(^`CJOJQJo(PP^P`CJOJQJo(]7< RF|9V)= q%!W.:Z M  ^vzq%>HK{? (`B9`>HK M W.:Z(`B9`{?W)pf!^vz! "|%T|4 @> ==L !J@PP&P8P>PHPXUnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial"qYg^gQ 6 uQ 6 u!r4*@*@2QHX)?4=Formy a nsledky psychickho trn, zneu~vn a zanedbvnkrufovakrufova      Oh+'0$ 4@ ` l x@Formy a nsledky psychickho trn, zneuvn a zanedbvnkrufovaNormalkrufova1Microsoft Office Word@^в@n@qQ 6՜.+,D՜.+,h$ hp|  u *@' >Formy a nsledky psychickho trn, zneuvn a zanedbvn Nzev 8@ _PID_HLINKSA<i.http://www.tyrane-deti.cz/7i.http://www.tyrane-deti.cz/7wlhttp://www.detskaprava.cz/7&;http://www.zkola.cz/zkedu/zaskolou/socialnepatologickejevyajejichprevence/tyranizneuzivaniazanedbavanideti/psychicketyranizneuzivaniazanedbavani/pricinyprojevyadusledky/12641.aspx7I0http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt7m> @http://www.nasedite.cz/webmagazine/articles.asp?idk=202&ida=2227I 0http://www.detskaprava.cz/soubory/2_blok_ss.ppt7|>$http://www.rodina.cz/clanek2660.htm7;http://www.detskaprava.cz/soubory/zaverecna_zprava_IDM.pdf7,ePhttp://www.nicm.cz/formy-a-nasledky-psychickeho-tyrani-zneuzivani-a-zanedbavani7  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQSTUVWXY[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuwxyz{|}Root Entry F=Data R1TableZ7WordDocument4SummaryInformation(vDocumentSummaryInformation8~CompObjq  FDokument Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q